De Voorbereiding - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Rian en Ilona - WaarBenJij.nu De Voorbereiding - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Rian en Ilona - WaarBenJij.nu

De Voorbereiding

Blijf op de hoogte en volg Rian en Ilona

03 Januari 2016 | Nederland, Nederland

Voordat je aan zo'n groot avontuur gaat beginnen, moet er van alles gebeuren. Verzekeringen, vluchten boeken en vaccinaties halen.

Wij zijn gezegend met lieve papa's die van alles met verzekeringen voor ons uitzoeken en ook met ons meedenken waar we allemaal rekening mee moeten houden. Denk bijvoorbeeld aan je reisverzekering, die aangepast moet worden zodat deze Wereldwijd geldig is en niet alleen in Europa. Kijkend naar verzekeringen die de vaccinaties vergoeden en noem maar op. Ook onze lieve mama's denken mee maar voornamelijk op het aspect wat we qua kleding mee moeten nemen, maar ook zeker niet onbelangrijk!

De vluchten zijn ondertussen definitief geboekt. We vliegen met de vliegmaatschappij TUI en we vliegen op vrijdag 11 maart om 16:05 uur. We hebben een tussenstop op Faro, Portugal. Dit is een korte tussenstop waarbij het vliegtuig bijgetankt kan worden en eventueel een kleine poetsbeurt. Daarna vliegen we door naar Banjul, de hoofdstad van Gambia waar we om 23:05 uur lokale tijd zullen aankomen. Onze terugreis zal plaatsvinden op 01 juli waarbij we om 23:00 uur op het vliegveld in Banjul zullen vertrekken. Om 07:45 uur, lokale tijd, komen wij weer aan op Schiphol, dus voor de mensen die ons willen verrassen....hint! ;)

De vaccinaties zijn ook erg belangrijk en een aantal moeten zoveel maanden van te voren gehaald worden. Zo zijn we er een hele tijd zoet mee. Een aantal vaccinaties moeten meerdere malen gehaald worden. Voor de mensen die het willen weten. In totaal moeten we 10 vaccinaties halen. 1x Gele koorts, 1x DTP, 1x Buiktyfus, 1x Menigokokken, 3x Hepatitis A/B combinatie, 3x Rabiës. Daarnaast moeten wij gedurende de periode ook malariatabelletten slikken. Het hele pakket dus!

Verder zijn ook de kleren van belang en andere spulletjes zoals DEET spullen, zonnebrand en nog veel meer!

Rian en Ilona

Wij gaan stage lopen bij Care For Narural. Dit is een organisatie die zich inzet voor de lokale vrouwen in Gambia. Met de kennis van vrijwilligers uit de Westerse wereld en de kunde van de lokale vrouwen worden er nieuwe producten geïnnoveerd en banen gecreeërd. Rian gaat zich bezig houden met de mogelijkheden tot het produceren van mozzarella onder leiding van een Italiaanse chef. Ilona gaat zich bezig houden met de ontwikkeling en het vermarkten van een nieuw zuivelproduct. Samen werken wij ook nog aan een klein project om de kwaliteit van verschillende jam soorten te optimaliseren en te stabiliseren. In deze blog houden wij jullie graag op de hoogte van onze avonturen en werkzaamheden. Dit doen wij met leuke verhaaltjes en mooie foto's! Liefs Rian en Ilona

Actief sinds 06 Dec. 2015